dinsdag 2 februari 2016

Cupcakes voor Kids - het eerste Cupcakepakket

In januari heb ik mij aangesloten bij een ontzettend leuk initiatief voor kinderen in de gemeente waar ik woon. 1 vrouw besloot om cupcakes te gaan bakken voor jarige kinderen, die ook graag hun verjaardag willen vieren, maar waar vaak niet genoeg middelen zijn om dit te kunnen doen. 

Een andere vrouw besloot om de bedenker te gaan helpen met het maken van verjaardagskaarten, die bij de cupcake-pakketten gegeven kunnen worden.

Er werd een oproep gedaan voor spullen om de cupcakes te kunnen bakken en versieren, maar ook voor spullen om kaarten te maken.

Waarop ik besloot om mijn hulp aan te bieden met het maken van de kaarten en eventueel ook leuke tasjes, gevuld met een kleurplaat en wat snoepjes.

En zo geschiedde! Cupcakes voor Kids was geboren!

Voor het eerste pakket moest ik snel aan de slag: ik had 2 dagen om een kaart en een tasje te maken. Onderwerp: Olaf van Frozen, voor een meisje dat 4 jaar oud werd. Ik houd van Frozen haha!

Het pakket, bestaande uit een kaart, een tasje en overheerlijke cupcakes!


De kaart en het tasje waren zo gemaakt. Ik heb een leuk plaatje van Olaf opgezocht op internet en deze uitgeprintt. Ik heb het plaatje in ovale vorm uitgestanst.


Het papier wat ik heb gebruikt, is van een winterbloc van Noor!Design: deze blocs zijn uitermate geschikt voor Frozen-kaarten! Ook konden de sneeuwvlokken van Noor! Design niet ontbreken op deze kaart. De 4 is is uitgesneden met een Shape Art Mal van Dutch Doobadoo. De ijsblauwe bloemetjes zijn gemaakt met een mal van Kreaxion. De vlaggenlijn en de letters zijn ook mallen van Noor! Design. 


Op het tasje heb ik het thema van de kaart voortgezet: de tekst Hiep Hiep Hoera, wat ijsblauwe bloemetjes en aan de zijkanten weer wat sneeuwvlokken.


De jarige jet was er stil van toen ze het pakketje kreeg en ging gelijk haar Olaf-kleurplaat inkleuren. Missie geslaagd, denk ik zo!


Als je meer wilt weten over dit superleuke project, kijk dan eens op onze facebook-pagina
We zijn nog steeds op zoek naar spullen; echt alle hulp is welkom!

De komende tijd zal ik nog meer gemaakte pakketten laten zien. Het is al een aardig succes;  we krijgen iedere maand al aardig wat aanmeldingen. Onwijs leuk!

Leuk dat je even op mijn blog langs bent geweest!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten