maandag 2 november 2015

Kerstkaartje - 2 november 2015

Hallo allemaal!
Vrijdagavond 23 oktober j.l. was er weer een leuke Scrap & Chat op de facebookpagina van Hobby Vision. Iedere maand krijg je een boodschappenlijstje, zodat je het een en ander klaar kunt leggen en op de bewuste avond krijg je een aantal hints toebedeeld, waarmee je een heel leuk kaartje kunt gaan maken! Dit keer heb ik samen met mijn moeder hier aan meegedaan; voor haar was het voor het eerst om zoiets te doen en het viel niet mee, maar het is haar toch ook wel goed gelukt!

Deze maand werd het weer verzorgd door Tiets Wolfard Tjoelke. Zij heeft altijd waanzinnig leuke ideeën! Je hebt wel een flink aantal uurtjes nodig om het een en ander af te maken, maar het eindresultaat mag er zijn!


 Zie hier een leuke uitklapkaart voor de kerst! Ik heb heel veel verschillende materialen gebruikt. De basis is weer kraftpapier en het designpapier is dit keer van een blokje van de Action.
Op de voorkant zit een schuiflabel. En daar heb ik een magnoliaatje opgeplakt. Alle Magnoliaatjes op deze kaart heb k ingekleurd met mijn pro- en flexmarkers.


 Als je de label eraf schuift, komen de cijfers 25 tevoorschijn. Deze zijn van de Shape Art Mal van Dutch Doobadoo.


Vervolgens klap je de kaart open en dan komt dit tevoorschijn. In het midden de tekst "December" (vandaar de cijfers 25 op de voorkant ;)), gemaakt met de scrabbe;-letters van Noor!-Design en weer een Magnoliaatje, geplakt op een stans van Noor!_Design. Links daarnaast twee bingo-kaartjes van Noor!-Design met de teksten "X-mas" en "Joy", geplakt op wat kant en tule. Er boven en onder nog 2 belletjes. Aan de rechterkant weer wat kant met een houten kerstbelletje.


Als je dan de flap van  "December" openklapt, komt er nog een Magnoliaatje tevoorschijn. Ook de wenslijst voor de kerstman met wat cadeautjes (dit is een stempel van Noor! Design). Ook zitten er nog 2 labels verstopt in de kaart; deze zijn bijvoorbeeld te gebruiken om een leuke tekst op te schrijven.


De flap in het midden kun je er ook uithalen en dan komt de tekst "Merry Christmas" tevoorschijn; deze is ook gemaakt met een snijmal van Noor! Design.

Het was een enorme uitdaging deze te maken. En ontzettend leuk om te doen!

Van de week heb ik nog een verjaardagskaartje om te laten zien. Ik ben nu druk bezig om het scrapbook met foto's van mijn dochtertje af te maken; opnieuw een enorm en tijdrovend project, maar zo ongelooflijk leuk om te doen!

Leuk dat je even langs bent geweest en misschien weer tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten